Jag förstår

Nybro

Våren 2020 i Nybro

Utflykterna 20 mars och 16 juni är samarrangemang mellan nätverken i Emmaboda och Nybro

Mars

Den första nätverksträffen är planerad den 4 februari klockan 11.00-12.30 Pingstkyrkan Mosebacke café. Den 3 mars träffas vi i nätverket 11.30-12.30 Pingstkyrkan Mosebacke café.

INSTÄLLT! Den 31 mars träffas vi i Madesjö Prästgård för att se hur anställda från Bellis blomsterhandel visar hur man arrangerar fina blomsterengagemang inför påsken. Ingen föranmälan behövs. Tid 11.00- 12.30.

INSTÄLLT!!

Vi hoppas kunna göra utflykten den 20 mars till hösten istället.

Fredag 20 mars kl 8:00 – 18:00. Utflykt heldag med besök hos Langes i Virestad och Ikea Museum, Älmhult.

Vi har bokat frukostmingel hos klädvaruhuset Langes i Virestad kl 10:00. Jennie på Langes berättar om trender i vårmodet under tiden vi fikar. Vi får personlig guidning och handlar i butiken med 20% rabatt på ett helt köp. Kl 13:00 lämnar vi Virestad för 6 km färd till Älmhult. OBS! Langes säljer kvalitetskläder till både damer och herrar. Hemsida: www.langes.se

Ikea Museum, Älmhult: Bord reserverat i restaurang Köket för lunch kl 13:20. Maträtt kan väljas på plats. Var och en betalar för sin lunch. Man kan välja stor eller liten portion för 90: - resp 60: -. Du kan kolla meny och priser på hemsidan: https://ikeamuseum.com/sv/restaurant/

Efter lunchen besöker vi utställningen ”Berättelsen om IKEA” och den lilla shopen vid museet.

Utställningen är i tre delar: Våra rötter - IKEA genom tiderna - Ingvar Kamprads många sidor. Avresa från Älmhult 16:00. Kostnad: bussresa: från 270:- till 350:-/ person beroende på antalet passagerare. Minimum 19 deltagare (skolbuss). Entréavgiften till IKEA Museum bjuder Emmaboda nätverk på.

Avresa från Nybro kl 8:00 (järnvägsstationen) och Emmaboda järnvägsstation kl 8:30. Åter i Emmaboda kl 17:30 och Nybro kl 18:00.

Alla medlemmar och stödmedlemmar i nätverken är välkomna till denna utflykt! Ta gärna med anhörig eller god vän. Tidig bokning nödvändig, helst före 6 februari, så vi kan anpassa bussens storlek och genomföra utflykten.

Anmälan snarast, helst före 6 februari och senast 10 mars, till Inger Persson 0725 732714 eller Irene Thuresson 0709 210253, eller Marianne Petersson Nybro, telefon 073 8400041

eller Anita Karlsson, Nybro 073 6885033.

April

INSTÄLLT! Den 7 april klockan 11.00-12.30 Nätverksträff i Pingstkyrkan Mosebacke café.

Maj

INSTÄLLT! Den 5 Maj får vi guidning av Christin Karlsson i Badhusparken. Christin berättar om "Gamla tider" då folk från hela landet besökte badhusparken i för att "Dricka Brunn" Vidare information om tid mm. kommer att läggs ut på hemsidan.

Vi förväntar oss att alla kommer på våra träffar och aktiviteter!

INSTÄLLT! Tisdag 16 juni heldagsutflykt ”Öresund runt”

I sommarens vackraste grönska reser vi med buss genom Småland, Blekinge och Skåne till Danmark. Vi tar färjan strax efter 10:00 från Helsingborg till Helsingör där vi strosar runt i knappt tre timmar. Sen fortsätter vi mot Köpenhamn där vi under ett par timmar tar pulsen på Dejlige København med Rådhusplatsen och Ströget, innan vi vänder kosan hemåt vid 17:30-tiden. I resans pris ingår bussresan, men ingen förtäring. Du kan ta med egen fika och var och en väljer när, var och vad man vill äta. Tid för lunch finns i såväl Helsingör som Köpenhamn.

Avresa från Nybro kl 07:00 och Emmaboda 7:30. Hemkomst ca 21:30 i Emmaboda och 22:00 i Nybro. Pris: vid 25 deltagare 795 kr/person, vid 35 deltagare 695:- kr/person., vid 45 betalande 595:-. Ta gärna med anhörig eller goda vänner. Ju fler, ju billigare.

Välkommen med anmälan till Inger Persson 0725 732714 eller Irene Thuresson 0709 21025 eller Marianne Petersson Nybro, telefon 073 8400041 eller Anita Karlsson, Nybro 073 6885033.

Anmälan senast 20 april. Viktigt: Anmälan ska innehålla namn, adress,

e-postadress och telefonnummer. Faktura för inbetalning kommer via mejl till var och en från bussbolaget.