Månadsbrev mars

Månadsbrev mars Våren är på ingång och jag tror att vi är många som välkomnar ljuset! Äntligen blir dagarna längre! Vi vill börja med att tacka för att det var så många som kom på årsmötet, traditionsenligt åt vi gott efter att mötet var avslutat. Vi vill tacka Louise Collin för tiden i styrelsen, Marianne Peterson och Anita Axelson för tiden i valberedningen. Välkommen säger vi till Michaela Erikson som är sammankallade i valberedningen, det finns en plats vakant där, så vill du arbeta tillsammans med Michaela, skicka oss ett mail. Johan har haft en anhörigträff på Ribes fritids butik i Torslunda på Öland, en rolig och mycket uppskattad kväll! Det kommer mer info om nästa träff i nästa månadsbrev. Aktiviteter under mars: föreläsning om Lymfsystemet och Lymfhälsa med Victoria Vestman. Plats: TIC-huset i i Kalmar den 20/3 kl 18.00-20.00, Maila din anmälan till kalmar@brostcancerforbundet.se senast 17/3 Den sista tisdagen varje månad ses vi på Ångkvarnen på Kalmar Länsmuseet och fikar, kl 14.00. Det är bara att dyka upp och denna månad är det Victoria från vår styrelse som möter er vid fikadisken. Fram till 31 mars kan du ansöka till Elisabeth Hedins fond, Elisabet var förbundets grundare och första ordförande. Till hennes minne delar förbundet ut bidrag till medlemmar för tex bh, inköp av peruk. För kriterier och ansökan läs mer på vår hemsida!

Månadsbrev mars

Våren är på ingång och jag tror att vi är många som välkomnar ljuset! Äntligen blir dagarna längre! Vi vill börja med att tacka för att det var så många som kom på årsmötet, traditionsenligt åt vi gott efter att mötet var avslutat. Vi vill tacka Louise Collin för tiden i styrelsen, Marianne Peterson och Anita Axelson för tiden i valberedningen. Välkommen säger vi till Michaela Erikson som är sammankallade i valberedningen, det finns en plats vakant där, så vill du arbeta tillsammans med Michaela, skicka oss ett mail. Johan har haft en anhörigträff på Ribes fritids butik i Torslunda på Öland, en rolig och mycket uppskattad kväll! Det kommer mer info om nästa träff i nästa månadsbrev. Aktiviteter under mars: föreläsning om Lymfsystemet och Lymfhälsa med Victoria Vestman. Plats: TIC-huset i i Kalmar den 20/3 kl 18.00-20.00, Maila din anmälan till kalmar@brostcancerforbundet.se senast 17/3 Den sista tisdagen varje månad ses vi på Ångkvarnen på Kalmar Länsmuseet och fikar, kl 15.00. Det är bara att dyka upp och denna månad är det Victoria från vår styrelse som möter er vid fikadisken. Fram till 31 mars kan du ansöka till Elisabeth Hedins fond, Elisabet var förbundets grundare och första ordförande. Till hennes minne delar förbundet ut bidrag till medlemmar för tex bh, inköp av peruk. För kriterier och ansökan läs mer på vår hemsida!

11 mars 2024

Månadsbrev februari