Jag förstår

Om oss

Bröstcancerföreningen Kalmar Län vill finnas till för både kvinnor och män som har eller har haft bröstcancer. Föreningen vill även vara ett stöd för närstående.

Vår förening bildades 1986 och har idag 350 medlemmar. Vår huvudorganisation är Bröstcancerförbundet. I Sverige finns 33 lokala föreningar och vår förening är en av dem och omfattar hela Kalmar län.

Du är också välkommen till våra träffar även om du inte är medlem. Vi vill arbeta för ökande kunskap i vårt samhälle om hur man förebygger bröstcancer och hur man genom tidig upptäckt kan lindra följderna. Det är viktigt för oss att ordna medlemsträffar där alla känner sig välkomna och där man möter andra som har erfarenhet av bröstcancer och de olika behandlingarna. Att få berätta och dela med sig av egna erfarenheter är en del av läkedomsprocessen.

Du är välkommen som medlem för att ge oss ditt stöd i kampen mot bröstcancer. Om du vill kan du bli stödmedlem. Vi har en avgift årligen, 175 kronor. Som medlem får du tidningen Magasin B 4 ggr/år. Den är utgiven av vår riksorganisation BRO och innehåller reportage och belyser många viktiga frågor inom vårt område. Du får också vårt medlemsblad 2 ggr/år där alla kontakter och aktiviteter under året finns.

Vill du veta mer om föreningen och medlemskap så kontakta oss gärna.

E-post: kalmar@brostcancerforbundet.se

Tel.nr: 0706 523771